Homepage > Tips & Tricks > Zelfgemaakte granola
print

Zelfgemaakte granola

Hoe je heel gemakkelijk zelf granola maakt.

Hou je van granola als ontbijt en vind je gezond eten superbelangrijk? Waarom maak je die dan gewoon niet zelf? Je hoeft er geen topkok voor te zijn – het is een heel stuk makkelijker dan je denkt. Met bessen, havervlokken of heel aparte ingrediënten: laat je creativiteit de vrije loop en stel zelf je eigen granola samen.

20. juli 2018, 12:25 Uhr

Wat je nodig hebt:

  • Notenmengeling (cashewnoten, amandelen, hazelnoten, …)
  • Zadenmengeling (zonnebloempitten, pompoenpitten, …)
  • Gedroogd fruit (veenbessen)
  • Havervlokken (naar wens)
  • Kokosolie
  • Honing
  • Kom
  • Pan
  • Bakplaat
  • Toppits® bakpapier
Heerlijke zelfgemaakte granola in een glazen pot.

Zo doe je het:

Verwarm de oven voor op 175°C. Smelt de kokosolie en de honing in een pan op een laag vuur en zet opzij. Meng de noten, zaden en eventueel de havervlokken in een kom.

Als het kokosolie- en honingmengsel afgekoeld is tot kamertemperatuur, doe je het in de kom en meng je het met de noten, zaden en havervlokken. Zorg ervoor dat het mengsel licht vochtig blijft.

Bekleed een bakplaat met Toppits® bakpapier en verdeel het mengsel over de plaat. Bak 20 tot 25 minuten in de oven, tot de granola goudbruin is. Roer elke 10 minuten om.

Haal de granola uit de oven en voeg er bijvoorbeeld gedroogde veenbessen of ander gedroogd fruit aan toe.

De zelfgemaakte granola is klaar!

Dit kan interessant zijn

Bakpapier voor een natuurlijke look

Zo is gebak met de Toppits® diepvrieszakjes snel ontdooid.

Een heel huis om van te snoepen